Tractament de gasos contaminants i olors

Membres : Anna Bonsfills, Antonio David Dorado, Xavier Gamisans, Concepció Lao, Ginesta Rodríguez i Montserrat Solé.

Continguts de recerca i projecció social:

La principal activitat del grup de recerca està centrada en l’aplicació dels tractaments biològics per a la depuració de corrents gasoses contaminants o bé que ocasionen molèsties per olors. En concret s’estudia la aplicació de la biofiltració a través de les dues configuracions habituals (biofiltre convencional i biotrickling filter), pel tractament d’efluents gasosos contaminats amb compostos volàtils tant orgànics com inorgànics. El grup treballa en un enfocament multidisciplinar que impulsa la transferència del coneixement generat cap a la societat civil.

Les principals línies desenvolupades pel personal investigador del grup són:

- Eliminació del H2S a elevades concentracions del biogàs produït en estacions depuradores d’aigües residuals urbanes.

- Estudi i modelització del creixement de la biomassa en biofiltres aplicats a l’eliminació de VOCs.

- Modelització avançada de biofiltres.

- Conversió de rentadors químics a biofiltres per a tractar compostos orgànics i inorgànics volàtils.

Equipament rellevant:

- Analitzador de O2/CO2 Maihak ST10

- Mesurador d’hidrocarburs totals Photovac MultiPid 2

- Planta pilot automatitzada de biofiltració

- Sistema SCADA de supervisió de processos

- Espectrofotòmetre visible Hach Lange DR2800

Més informació a la pàgina web del grup de recerca:

Correu electrònic de contacte : xavierg@emrn.upc.edu

darrera modificació: Març 2013
RSS RSS  Sobre aquest web  Accessibilitat Departament d'Enginyeria Minera i Recursos Naturals.