Olimpíada Química de Catalunya (2015)

Degut a la vostra bona acollida de l’olimpíada química dels darrers anys, enguany es continuarà fent en la XXVIII edició per als estudiants dels instituts de Batxillerat de l’Anoia, Bages, Berguedà i Solsonès a la UPC de Manresa (EPSEM)

Ja està oberta la inscripció per la convocatòria de la XXVIII Olimpíada Química d’aquest any.

Els guanyadors seran seleccionats realitzant la mateixa prova escrita i de forma simultània a totes les Universitats catalanes. Es classificaran com a guanyadors els vint-i-un millors alumnes de Catalunya.

Els objectius d’aquesta olimpíada són: Promoure i estimular l’interès dels alumnes per la Química, establir una millor relació entre l’ensenyament de la Química a nivell de secundària i universitat, i motivar el professorat en el desenvolupament d’una metodologia més propera a la vida real. Finalment, és una bona ocasió per entrenar-se per a la selectivitat.

Dia: 3 de Març de 2015.
Hora: 16 h  ( Durada aproximada de la prova: 16 a 18h )
Aula: 3.4
Participants: Alumnes  de 1r i 2n de Batxillerat
Inscripció (obligatòria per participar): http://www.angel.qui.ub.es/olimpiada/
Data límit d’inscripció: 1 de Març de 2015

Temari: El temari inclou tots els temes de química de Batxillerat de primer complet i de segon fins l’apartat  4  inclòs. Aquest any l’examen també inclourà qüestions teòriques sobre pràctiques de laboratori. (Vegeu-ne els detalls a: Orientacions per examen de Química PAU 2015)

Activitats paral·leles
  • A les 16h 15'  Xavier Gamisans i Antoni Dorado presentaran en els laboratoris de química de la planta 1 els nous projectes de recerca que s’està duent a terme, visitant els equipaments.
  • A les 17h 15’ Josep Mª Casas, Catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya, farà la conferència “ELS NOUS MATERIALS ENTREN AL LABORATORI". a la Sala d'Actes.   On es tractarà de la novetat i necessitat del: Liti (bateries) - Indi (pantalles ordinador-smartphones- mòbils) - Coltan (condensadors a tot equip instrumental) - Grafè (futur ordinador-mòbil-plaques solars)- Terres Rares (Il·luminació- potents imants).  Donat que és l'Any Internacional de la Llum, es veurà què es pot fer amb la llum: Il·luminar- veure amb colors- escalfar - tallar amb làser- diagnosticar- operacions quirúrgiques- transmissió dades a la resta del món -i algunes novetats.
  • Cloenda
    A les 18h 15’ a la Sala d'Actes hi haurà el lliurament institucional dels Diplomes honorífics als 3 millors classificats de la Catalunya Central. L'acte serà presidit per la Directora de l'EPSEM, Rosa Argelaguet i la regidora de l'Ajuntament de Manresa, Sílvia Gratacós.

Per qualsevol qüestió contacteu amb:
    F. Xavier de las Heras Cisa
    Coordinador de l'Olimpíada de Química UPC-Catalunya central
    Telf: 93 8777236
    darrera modificació: Març 2015
    RSS RSS  Sobre aquest web  Accessibilitat Departament d'Enginyeria Minera i Recursos Naturals.